Team SalkaValka

 

Foto Ron en aap

Foto: teamoverleg bij SalkaValk                                                                                  (rechts: bestuur, directie, management; links: overig personeel)

Bestuur, directie en management houden nauwlettend in de gaten dat coaching bij SalkaValka op maat is van de coachklant. Daarvoor wordt aan de coach – naast gangbare strategieën – ruimte gegeven voor verfrissende inzichten en methodieken. Die zullen de toets der wetenschappelijke kritiek misschien niet geheel doorstaan, maar wél die van gezond verstand en ‘experience based’ deskundigheid.

Het overig personeel (en tevens coach bij SalkaValka) heet Ron Slangen. Na de opleiding sociale geografie aan de Nijmeegse Radboud Universiteit heeft hij gewerkt als beleidsonderzoeker/adviseur van non-profit organisaties. Hij was betrokken bij de drop-out problematiek in het voortgezet onderwijs, de fusering van scholen, de behandeling van kinderen met een handicap buiten het revalidatiecentrum, de integratie van kinderen met een handicap binnen de reguliere kinderopvang, een digitaal beroepeninformatiesysteem voor scholieren en andere projecten met jeugdigen als rode doelgroepdraad.

Later is hij geschoold door opleidingen+cursussen+zelfstudie op ‘t gebied van pedagogiek, opvoedingsondersteuning, kinderopvang, sociaalpedagogisch werk, autisme, adhd, pestproblematiek, faalangst. En coaching van kinderen en jongeren.

Werkervaring met/voor jeugdigen heeft hij opgedaan bij instellingen voor kinderopvang, basisonderwijs, opvang van en hulpverlening aan vrouwen en kinderen, woontraining van jongeren met een lichamelijke beperking en/of een psychische aandoening, en in het voortgezet onderwijs (begeleiding huiswerkklas, studiehuis, sportprojecten; auteur en begeleider faalangstreductietraining; individuele coaching van leerlingen op school/thuis/aan huis).

De coach van SalkaValka is ook vrijwilliger bij School’s Cool Nijmegen. Dit is een organisatie voor ondersteuning van leerlingen in het voortgezet onderwijs, die moeite hebben met aanpassing aan schoolse taken en zaken. Een boeiende, leerzame klus. Waar hij nog niet goed in slaagt is om aan z’n mentorleerlingen geloofwaardig uit te leggen dat School (soms) best cool is …….

Buiten de NLandsgrens is hij bezig met projecten ter ondersteuning van (de leerlingen van) de basisschool Kayembe in het Congolese dorp Monigi en van een ouderloos kindergezin in de nabijgelegen stad Goma.

En last but most is hij ouder van drie kinderen. Het belangrijkste, ingewikkeldste, boeiendste, meestal leukste en altijd slechtst betaalde werk dat er bestaat.